Leveransalternativ

Leveransalternativ

Vi har flera olika leveransalternativ, allt från hemkörning av tunga möbler till postpaket för mindre beställningar. Vilka leveransalternativ som är valbara kan variera bland olika produkter du beställer och var du bor. Oavsett om du lägger dina produkter i varukorgen på LÄNNA, får hjälp av våra kunniga säljare i butik eller vårt Service Team på telefon ska du känna dig trygg med och förstå våra olika leveransalternativ och vad som passar dig bäst för din beställning.

 

SÅ HÄR FUNGERAR LEVERANSER FRÅN LÄNNA

1. Handla online eller i våra butiker. Vi erbjuder dig samma leveransalternativ oavsett var du väljer att handla.
2. Boka leverans. Handlar du online får du tillgängliga alternativ i kassan. Handlar du på ett varuhus eller via telefon, så hjälper våra medarbetare dig med den leverans som passar dig bäst.
3. Vi behandlar din order. I väntan på leverans, läs gärna på om leveransalternativet så du är väl förberedd. Vid leverans med inbärning behöver du som kund förbereda så att dina produkter kan bli inburna.
4. Du blir meddelad när beställningen är på väg. Transportören kontaktar dig innan leverans. Hur du blir kontaktad kan variera mellan transportörer, men vanligen sker kontakt via sms och/eller e-post.
5. Ta emot din leverans. Eller hämta det från ombudet ifall du valt det alternativet. Vid leveransen behöver du visa legitimation. Har produkterna yttre skador som är synliga direkt vid överlämning, är det bäst att du gör notering direkt när du kvitterar leveransen (oftast digital signering).
6. Efter leveransen. Om du upptäcker skada på emballage eller produkt, eller om du har fått en felaktig produkt eller felaktigt antal produkter, ber vi dig att omgående ta kontakt med Service Team så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt, läs gärna mer om reklamation här.
7. Njut av din nya LÄNNA produkt. Om du har några frågor, kontakta oss här.

BRA ATT VETA

Är din leverans uppdelad på flera varor, där vissa är lagervaror och andra beställningsvaror? Vi gör allt vi kan för att du ska få samlad leverans så snabbt som möjligt med alla varor du beställt. Förväntad leveranstid av hela din order får du antingen på produktsidan om du beställer online, eller från en säljare i butiken. När du väl har beställt visas även förväntat leveransdatum i orderbekräftelsen.

 

Har du bokat en hemleverans till tomtgräns eller trottoarkant, är det bra om du kontaktar oss och meddelar om det finns speciella förhållanden vi behöver känna till. Det kan vara smal väg, svårighet parkera, vägbom eller liknande för att vi ska kunna utföra leveransen på bra sätt till port om du bor i lägenhet eller tomtgräns för hus.

 

Har du beställt leverans med inbärning behöver du förbereda fri väg till och in i din bostad/lokal så att varorna enkelt kan lämnas på en angiven plats, utan skador på person eller egendom. Tänk tex på att skydda ditt golv. Se till att leveransen inkl emballage går in genom alla dörrar, hallar, trappor eller hissar i hemmet eller byggnaden. Vid osäkerhet gällande tillgänglighet för leverans går det förstås bra att kontakta Service Team. Det är tyvärr inte möjligt att lägga till tjänsten Inbärning efter påbörjad transport från vårt lager, men innan dess går det oftast bra.

 

Vill du ha hjälp med montering av dina nya möbler kan våra egna montörer lösa det vid leverans i Stockholms- och Göteborgsområdet. Detta leveransalternativ visas i så fall när du handlar online, eller av säljaren i butik eller vårt Service Team.

 

OMBUDSLEVERANS

Pris: 39 kr för order under 499 kr med DHL, därefter fraktfritt. Pris för leverans med PostNord är 59 kr för order under 500 kr och 39 kr för order över 499 kr.

Leveranssätt: Med DHL (information om DHL ServicePoint) eller PostNord (information om PostNord ombud) till ditt närmsta ombud. Paketets vikt och storlek: Max 20kg, max 150x60x60 cm. Längd + omkrets: max 300 cm.

Leveransdatum: Du får avisering via sms och e-post med information när ditt paket kan hämtas.  Följ leverans: Med DHLs eller PostNords app eller via länken du fått i smset.

Vid upphämtning: Visa legitimation eller legitimera dig via bank-ID enligt instruktion i sms från transportören.

 

HEMLEVERANS

Pris: 59 kr eller 39 kr för leverans av paket kvällstid hem till dig.

Leveranssätt: Med Airmee, till din ytterdörr kvällstid kl 17-22.

Uppskattad leveranstid: Från 3 dagar. Du får ett preliminärt leveransdatum i kassan. Du får sedan sms avisering med förslag på leveransdag från Airmee. Det finns alltid möjlighet att anpassa din leverans.

Mått och vikt: Max mått längd 300 cm och höjd 190 cm. Maxvikt 20 kg för leverans till din dörr, tyngre varor levereras endast till tomtgräns/trottoarkant.

Följ leverans: Med Airmess app eller via länk i sms.

Vid leverans: Du måste vara hemma vid leveranstillfället, du kan dock ge Airmee tillåtelse att lämna paketet utanför din dörr.

 

TROTTOARLEVERANS DAGTID

Pris:  195 kr eller fraktfritt för order över 5000 kr. När du fyller i ditt postnummer i kassan ser du vilka transportörer som kan leverera till ditt postnummer.

Leveranssätt:  Transportörer för detta leveranssätt är LÄNNA Home Delivery, DHL eller PostNord. Beställningen levereras till trottoar nära ytterport (lägenhet/flerfamiljshus) eller tomtgräns (villa). Större varor levereras ofta på pall, notera att återtag av emballage eller sådan pall ej ingår vid trottoarkantsleverans. Det är dessutom bra att spara pall och emballage vid eventuell skada eller retur.

Uppskattad leveranstid:  Från 3 dagar, beroende på produkternas tillgänglighet och var du bor. Transportören kontaktar dig alltid innan leverans då du får tillgängliga leveransalternativ att välja mellan.

Följ leveransen:  Följ din leverans i transportörens app eller via länk i sms.

Vid leverans:  Visa legitimation. Bud visar bådas legitimation.

Tänk på:  Har du beställt varor med leveranstid (beställningsvaror) och vet att du ska resa bort är det bra att kontakta Service Team så varorna inte behöver gå i retur (tillkommande kostnad ej utlevererad vara).

 

TROTTOARLEVERANS KVÄLLSTID

Pris:  Från 295 kr. När du fyller i ditt postnummer i kassan ser du om leveransalternativet är tillgängligt för ditt postnummer samt exakt pris.

Leveranssätt:  Transportörer för detta leveranssätt är LÄNNA Home Delivery eller DHL. Beställningen levereras till trottoar nära ytterport (lägenhet/flerfamiljshus) eller tomtgräns (villa) kvällstid mellan 17 till 22. Större varor levereras ofta på pall, notera att återtag av emballage eller sådan pall ej ingår vid trottoarkantsleverans. Det är dessutom bra att spara pall och emballage vid eventuell skada eller retur.

Uppskattad leveranstid: Från 3 dagar, beroende på produkternas tillgänglighet och var du bor. Transportören kontaktar dig alltid innan leverans då du får tillgängliga leveransalternativ att välja mellan.

Följ leveransen: Se länk i din orderbekräftelse.

Vid leverans: Visa legitimation. Bud visar bådas legitimation.

Tänk på: Har du beställt varor med leveranstid (beställningsvaror) och vet att du ska resa bort är det bra att kontakta Service Team så varorna inte behöver gå i retur (tillkommande kostnad ej utlevererad vara).

LEVERANS TILL STOCKHOLMS SKÄRGÅRD

Pris:  1495 kr. När du fyller i ditt postnummer i kassan ser du om leveransalternativet är tillgängligt för ditt postnummer. Finns ej ditt postnummer tillgängligt går det bra att kontakta Service Team som hjälper till och hittar leveransalternativ.

Leveranssätt: Transportörer för detta leveranssätt är Skärgårda. Beställningen levereras till kaj där du kvitterar och hämtar godset. Du kan även själv välja att få varor avlämnade utan kvittens. Större varor levereras ofta på pall, notera att återtag av emballage eller sådan pall ej ingår vid trottoarkantsleverans. Det är dessutom bra att spara pall och emballage vid eventuell skada eller retur.

Uppskattad leveranstid:  Från 4 dagar, beroende på produkternas tillgänglighet och var du bor. Transportören kontaktar dig alltid innan leverans då du får tillgängliga leveransalternativ att välja mellan.

 

INBÄRNING

Pris: Från 595 kr. När du fyller i ditt postnummer i kassan får du alltid exakt leveranspris. Mycket tunga stora möbler (tyngre än 80 kg) kan på grund av arbetsmiljömässiga skäl i vissa fall ej vara möjliga för inbärning. Du blir så fall kontaktad av Service Team för att hitta annan lösning.

Leveranssätt: Transportörer för detta leveranssätt är LÄNNA Home Delivery eller DHL. Beställningen levereras inne i huset eller lägenheten, på en plats som du själv anvisar i nära anslutning till entrén. Större varor levereras ofta på pall, notera att återtag av emballage eller sådan pall ej ingår vid trottoarkantsleverans. Det är dessutom bra att spara pall och emballage vid eventuell skada eller retur.

Uppskattad leveranstid: Från 4 dagar, beroende på produkternas tillgänglighet och var du bor. Transportören kontaktar dig alltid innan leverans och bokar upp leveransdag.

Följ leveransen: Se länk i din orderbekräftelse.

Vid leverans:  Visa legitimation. Bud visar bådas legitimation.

Tänk på: Att bereda fri väg till och in i din bostad/lokal så att varorna enkelt kan lämnas på en angiven plats, utan skador på person eller egendom. Om vägbom finns, ansvarar du som kund för att nyckel finns tillgänglig vid leveranstillfället samt att tillstånd för att köra in med transportfordon finns.

 

INBUREN LEVERANS MED MONTERING

Pris: 990 kr.

Leveranssätt:  Transportörer för detta leveranssätt är LÄNNA Home Delivery. Beställningen levereras dagtid och monteras (endast enklare montering) inne i huset eller lägenheten, på en plats som du själv anvisar i nära anslutning till entrén. Återtag av emballage och eventuell lastpall ingår om så önskas. Notera dock att du som kund är ansvarig för att packa varorna väl vid eventuell retur/skada varmed det kan vara bra att ha kvar emballage och lastpall.

Uppskattad leveranstid:  Från 4 dagar, beroende på produkternas tillgänglighet och var du bor. Våra transportbokare kontaktar dig alltid innan leverans för att bestämma en bra leveransdag.

Följ leveransen:  Visa legitimation. Bud visar bådas legitimation.

Vid leverans:  Visa legitimation. Bud visar bådas legitimation.

Tänk på:  Att bereda fri väg till och in i din bostad/lokal så att varorna enkelt kan lämnas på en angiven plats, utan skador på person eller egendom. Om vägbom finns, ansvarar du som kund för att nyckel finns tillgänglig vid leveranstillfället samt att tillstånd för att köra in med transportfordon finns.

Meny